2006/06/02

Mi Cuppa del Mundo, Argentina 1978

In alicun dies comencia le Mundial de Football, in Germania. Io pensa que io va reguardar alicun del duellos, p.ex. le match de inauguration (Germania contra Costa Rica), e le final (Germania contra Brasil? Le Statos Unite contra Iran? O Italia contra le Republica Chec - que eliminava le equipa norvegian?).

Io non memora le prime Cuppa del Mundo in Germania - in 1974. In ille tempore io habeva octo annos, e detestava le football. Ben, mi prime Mundial era Argentina 1978.

Le NRK televisava 23 del 38 matchs, e in un pais con solmente un canal de television (le monopolio absolute finiva solmente in le annos 90), le Mundial naturalmente dominava le vesperes de multe casas: Argentina - un altere mundo, con grande stadios e herba verde! Le septimana final del campionato trovava loco post le fin del anno scholari, e pro me isto initialmente presentava un problema: Mi familia passava tote le estates in le Casa Estive, ma ... nulle electricitate, nulle television.

Le solution felicemente era multo simple: io passava le ultime septimana del campionato a casa de mi granparentes. Mi avo, octanta annos de etate, pausava de su labor sur le tecto pro reguardar le Mundial, de lequal ille probabilemente non perdeva un minuta. Anque mi ava, post plus que tres septimanas de football, poteva identificar un numero impressionante de footballistas sud-american.

Le bibliotheca de mi avos contineva, in ille dies, plus que 2.000 libros, ma io comportava mi proprie libro: "Le Insula del Tresor" per Robert L. Stevenson (in addition a mi Libro de Football pro 1978, con supplemento del Mundial, in lequal io faceva notas detaliose).

Ben, io passava le tempore con mi granparentes, con Jim Hawkins, Long John Silver e tote le piratas del 18-ve seculo, e con Daniel Pasarella, Osvaldo Ardiles, Leopoldo Luque, Ricardo Villa e le altere stellas argentin del presente. E naturalmente con Mario Kempes, qui, con su 6 goals era le campion del campiones.

Ma pro me le grande heroes non es illos del attacco, illes qui face le goals, ma ... le defensor ultimate, le goal-keeper. In Argentina io poteva studiar, del sofa de mi avos, Sepp Maier (R.F. de Germania), Ronnie Hellström (Svedia) e Dino Zoff (Italia). Regrettabilemente mancava tres del heroes, cuje paises non se habeva qualificate: Ray Clemence (Anglaterra), Pat Jennings (Irlanda del Nord) e Tom R. Jacobsen (Norvegia). In recompensa, io faceva cognoscentia con le keeper peruvian, Kiråga (secundo mi orthographiation norvegian - io pensa que ille se nomina Ramon Quiroga), qui de tempore in tempore quitava su posta e participava in le action in le altere medietate del pista. Un poco in-orthodoxe de un puncto de vista nord-europee!

America del Sud, un altere mundo: Grande stadios con herba verde, le spectatores separate del pista per barrieras de metallo e fossatos de aqua, durante que in Norvegia nos ancora poteva facilemente entrar le pistas brun-jalne. In le annos 70, in ille parte del mundo, on naturalmente sapeva como controllar le massas. César Luis Menotti, le trainer argentin, sempre nervose, sempre con le sigaretto in le bucca, era un critico del regime Videla. Su vita de facto dependeva del successo del equipa national. (Secundo le Libro de Football 78, existe "conflictos interne" in Argentina.)

Le final - Buenos Aires, le gazon verde del Stadio del club "River Plate", le 25 de junio 1978: Argentina contra Nederland. Io spera que le nederlandeses va pardonar me: Argentina era mi favoritos. (A mi defensa io debe adjutar que mi prime visita a Nederland trovava loco in 1979). Era un match excitante, dramatic ab le comencio: le equipa argentin initialmente refusava entrar le pista a causa del mano bandagiate de van der Kerkhof (un del fratres, io non plus memora lequal). Post 90 minutas: 1-1, dunque tempore prolongate, e finalmente, le goal decisive de Mario Kempes, nederlandeses e argentinos in crampa, le un adjutante le altere, e le pista coperite de confetti: Argentina-Nederland 3-1 (duo goals de Kempes, le ultime de Bertoni, le goal nederlandese de Nanninga, secundo mi notas).

Le die post le final io prendeva le traino de Bergen a Voss, legante le ultime capitulo del "Insula del Tresor". In Argentina, le victoria del equipa national initiava le annos final del piratas politic del junta militar. (Ma isto forsan es un altere historia.)

(Un parenthese final: In esperanto Diego significa le Grande Deo. Quando io revideva mi Libro de Football - in un condition excellente post tante annos - io tosto remarcava un detalio: le mascotte, le "Gauchito", con su cappello de vacchero del pampa argentin, e ... ja in 1978 con "le mano de Deo", introducite per Maradona solmente in 1986 (le goal controversial contra Anglaterra, al Mundial de Mexico: "le capo de Maradona, le mano de Deo", secundo le protagonista mesme). In 78, Dieguito, a 16 annos, non era seligite pro le equipa de Menotti - le trainer fumante. Ben, in football on ancora pote comenciar como mascotte, e finir como Diego Maradona. A revider in Germania.)

No comments: